▫️اخیرا سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت اعلام کرده که قرار است خطوط تولیدی خودروی ایرانی در سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق فعال شوند. ▪️این در حالی است که قبلا در دهه ۸۰ خط تولید خودرو در این کشورها راه افتاد و بعد از مدتی هر کدام از آنها به دلیلی متوقف شد.  فرید زاوه، کارشناس […]

▫️اخیرا سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت اعلام کرده که قرار است خطوط تولیدی خودروی ایرانی در سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق فعال شوند.

▪️این در حالی است که قبلا در دهه ۸۰ خط تولید خودرو در این کشورها راه افتاد و بعد از مدتی هر کدام از آنها به دلیلی متوقف شد.

 فرید زاوه، کارشناس صنعت خودرو:

خط سنگال ۱۶۰ میلیون دلار هزینه‌بر بود. ساخت کارخانه در بقیه کشورها هم کم و بیش ۲۰ میلیون دلار و ۱۰ میلیون دلار هزینه‌ داشت. در مجموع، احتمالا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هزینه بی‌ثمر در این زمینه برای کشور تراشیده شده است.

خودروی ایرانی برند، نوآوری، تکنولوژی ندارد و از طرفی دیگر شبکه بانکی ایران وصل نیست و نمی‌توان پولی در قبال کالا دریافت کنیم. هنوز هم پول کالاهایی که به ونزوئلا داده بودیم بازنگشته است.

  • منبع خبر : تجارت نیوز